Tuesday, March 23, 2010

Susah belajar fizik ?

Bukanlah susah sangat belajar fizik peringkat spm. Mula-mula tanamkan minat terhadap nya, dengan mencari lebih maklumat tentang apa yang kurang difahami. Bukan hanya belajar untuk peperiksaan sahaja
      Ilmu fizik cukup meluas meliputi seluruh alam ini.... bagaimana ia berfungsi dengan peraturan yang telah ditetapkan oleh Penciptanya. Mendalami ilmu ini mendekatkan kita pada pencipta kita....  merasai kebesaranNya, keagunganNya DALAM SEMUA ASPEK.
     Hukum-hukum dan prinsip-prinsip fizik menjelaskan kepada kita tentang ketelitian penciptaan alam ini ....... so bila belajar fizik perlu teliti dan spesifik dalam kefahaman dan penelitian  kita dan berupaya meenghubungkaitkan setiap prinsip dan hukum fizik  dengan realiti kehidupan.
    Semua yang dipelajari boleh diaplikasikan untuk memahami sesuatu konsep dengan lebih baik .Kita akan rasa seronok belajar fizik kerana ia sesuatu berkaitan dengan kita....pendekata PHYSICS IS FUN AND IT FILLS YOUR MIND AND ENLIGHTENED YOUR HEART... SO BETULKAN NIAT SEBELUM BELAJAR dan berdoa lah selalu.....ALLAH AKAN BUKAKAN PINTU HATI KITA, insyallah .

No comments:

Post a Comment

Hakikat hidup ini...

Siapa yang gemar membantu orang, Maka hidupnya senantiasa dipermudahkan. Siapa yang memiliki sikap belas ihsan, Maka akan disayang sesa...